Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky 

Všeobecné obchodné podmienky spoločnosti Systemax s.r.o , Malacká 724/39A, 906 38 Rohožník. IČO:53849345, DIČ: SK2121513427,  Spisová značka: Obchodný register Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka č. 153297/B

Orgán dozoru a dohľadu: 

Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj 

Prievozská 32, P.O. Box 5,820 07 Bratislava 27 

odbor technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa 

tel. č.: 02/ 58272 172; 02/58272 104 

fax č.: 02/ 58272 170 

Email: ba@soi.sk 

 

  1. Všeobecné ustanovenia 
  2. Tieto všeobecné obchodné podmienky (VOP) upravujú všetky kúpne zmluvy a z nich vyplývajúce a  s nimi súvisiace práva a povinnosti medzi spoločnosťou Systemax s.r.o. , Malacká 724/39A, 906 38 Rohožník (ďalej len Systemax) a jeho zákazníkmi pri dodávkach tovaru z aktuálnej ponuky na eshope www.systemax.sk a  ďalšieho tovaru na základe jeho objednávky. 
  3. VOP sú záväzné pre všetkých zákazníkov, t. j. pre fyzické osoby a právnické osoby. Všetky vzťahy  medzi predávajúcim a zákazníkom, ktoré nie sú týmito všeobecnými obchodnými podmienkami  upravené, sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného zákonníka. V prípade, ak je zákazník  spotrebiteľom v zmysle ustanovenia § 52 ods. 3 Občianskeho zákonníka (ak zákazník nejedná v rámci  svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti), riadia sa vzťahy neupravené týmito všeobecnými  obchodnými podmienkami príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka t.j. Zákona č. 40/1964  Zb, Zákona č. 250/2007 Z.z., Zákona č. 102/2014 Z.z., Zákona č. 122/2013 Z.z., Zákona č. 22/2004  Z.z. ako aj Zákona č. 513/1991 Z.z. 
  4. VOP nadobúdajú platnosť dňom ich zverejnenia na internetových stránkach spoločnosti Systemax  www.systemax.sk , predávajúci si vyhradzuje právo tieto všeobecné obchodné podmienky  kedykoľvek upraviť. 
  5. Predávajúci si vyhradzuje právo meniť a dopĺňať tieto všeobecné obchodné podmienky bez  predchádzajúceho upozornenia kupujúceho. V prípade zmeny všeobecných obchodných podmienok  sa riadi celý proces nákupu prostredníctvom tých všeobecných obchodných podmienok, ktoré boli  platné v momente odoslania objednávky kupujúcim a tieto sú prístupné na internetovej stránke  predávajúceho. 
  6. Kúpna zmluva 
  7. K uzatvoreniu kúpnej zmluvy, na základe ktorej spoločnosť Systemax dodá kupujúcemu objednaný  tovar (ďalej len "Kúpna zmluva") dochádza na základe (i) návrhu na uzavretie Kúpnej zmluvy, ktorým  je záväzná objednávka kupujúceho a zároveň (ii) písomného prijatia návrhu na uzavretie Kúpnej  zmluvy zo strany spoločnosti Systemax. 
  8. Prijatie návrhu na uzavretie Kúpnej zmluvy je včasné písomné vyhlásenie spoločnosti Systemax  adresované kupujúcemu, v ktorom spoločnosť Systemax potvrdzuje, že návrh kupujúceho na uzavretie  Kúpnej zmluvy prijíma. Pre zamedzenie akýchkoľvek pochybností, za prijatie návrhu na uzavretie 

Kúpnej zmluvy nie je možné považovať automaticky vygenerovaný e-mail ohľadne prijatia objednávky  pod konkrétnym číslom, ale až následný e-mail, ktorým spoločnosť Systemax  kupujúcemu potvrdí, že  objednaný tovar dodá. Spoločnosť Systemax  si vyhradzuje právo stornovať objednávku kupujúceho na  tovar v prípade, že spoločnosť Systemax  nie je schopná dodať tovar z dôvodu jeho vypredania alebo v pri  vzniknutých omyloch v kúpnej cene, ktorá je uvedená v internetovom obchode.

III. Objednávanie tovaru 

  1. Zákazník môže objednávku zaslať poštou, telefonicky, e-mailom alebo  prostredníctvom elektronického obchodu www.systemax.sk
  2. Zákazník je povinný uviesť v objednávke tieto údaje: 
  3. a) obchodné meno alebo priezvisko, sídlo/bydlisko, IČO, DIČ, kontakt (telefón, fax, e-mailovú  adresu), 

kód objednávaného tovaru podľa katalógu, prípadne aj jeho popis, 

  1. b) množstvo objednávaného tovaru, 
  2. c) adresu miesta dodania tovaru, ak toto miesto nie je totožné s adresou sídla/bydliska  kupujúceho, 
  3. d) termín dodania tovaru, ak je tento odlišný než je uvedené vo VOP, 
  4. e) meno, priezvisko a podpis oprávnenej osoby (zákazník), prípadne odtlačok pečiatky  zákazníka, 
  5. f) meno a priezvisko osoby oprávnenej k prevzatiu dodávaného tovaru (v prípade neuvedenia  tohto, 
  6. g) údaju bude k prevzatiu dodávaného tovaru oprávnený zákazník, poprípade akýkoľvek jeho  zamestnanec. 
  7. Po prijatí objednávky je spoločnosť Systemax povinná skontrolovať, či je požadovaný tovar na sklade v  dostatočnom množstve. So skutočnosťou, ak požadovaný tovar nebude na sklade v požadovanom  množstve alebo jeho dodanie bude možné realizovať v dlhšom dodacom termíne ako je 24 hodín,  bude zákazník upovedomený emailom alebo telefonicky. K uzavretiu kúpnej zmluvy medzi oboma  zmluvnými stranami v tomto prípade dôjde až v okamihu spresnenie ponuky zo strany predávajúceho. 
  8. Pri prvom objednávaní je zákazník povinný spolu s objednávkou doručiť svoje identifikačné doklady,  t.j. výpis z obchodného registra, kópiu živnostenského listu, osvedčenie o DIČ. Neplatí pri nákupe cez  elektronický obchod. 
  9. Odoslaním objednávky kupujúci si prečítal všeobecné obchodné podmienky ako aj reklamačné  podmienky a súhlasí s ich znením. 
  10. Fotografie používané na internetovom obchode www.systemax.sk sa môžu líšiť od skutočnosti,  nakoľko sú preberané priamo od dodávateľov. Za vzniknuté nezhody nepreberáme zodpovednosť.
  11. Predajná cena tovaru, splatnosť a platobné podmienky 
  12. Cena tovaru je určená aktuálnym cenníkom, pričom cena sa zobrazuje na karte samotného výrobku  na adrese www.systemax.sk. Ceny sú zobrazované vrátene 20% DPH, resp. 10% DPH tak ako je  uvedené pri tovare. Predajca sa zaväzuje dodať tovar v kúpnej cene a množstve v deň odoslania  objednávky, okrem zjavných omylov v kúpnej cene. O týchto skutočnostiach bude zákazník informovaný do 24 hodín od zadania objednávky. V prípade ak zákazník nesúhlasí so zmenami v  predajnej cene alebo množstve tovaru môže odstúpiť od zmluvy.
  13. Cenu za dodaný tovar je zákazník povinný uhradiť, pričom je možnosť uplatniť bezhotovostné alebo  hotovostné spôsoby platby. 
  14. a) Platba na dobierku – najpoužívanejší spôsob, tovar uhrádzate až pri jeho prevzatí  poštovému doručovateľovi alebo kuriérovi prepravnej spoločnosti 

b)Platba v hotovosti – platba v hotovosti prípadne platobnou kartou na predajni, len pri  osobnom odbere 

  1. c) Platba na základe zálohovej faktúry – platba vopred, tovar bude expedovaný po prijatí  peňažných prostriedkov na náš účet. 
  2. d) Platba na základe faktúry so splatnosťou – faktúru je nutné uhradiť do dohodnutého  dátumu splatnosti. 
  3. Cena za tovar je splatná do dátumu, uvedeného na daňovom doklade (faktúra), ktorý zákazníkovi  vystaví spoločnosť Systemax. Zákazník je povinný uhradiť všetky záväzky voči spoločnosti Systemax podľa  pravidiel stanovených v týchto všeobecných obchodných podmienkach, pokiaľ nemá písomne  dohodnuté individuálne platobné podmienky. V prípade, ak zákazník prekročí stanovenú dobu  splatnosti je povinný zaplatiť zmluvnú pokutu vo výške 0,05 % z dlžnej čiastky za každý, aj začatý deň  prekročenia doby splatnosti. 
  4. Spoločnosť Systemax si vyhradzuje právo vyžadovať od zákazníka, ktorý má neuhradené záväzky po  lehote splatnosti alebo mal takéto záväzky opakovane v minulosti, platbu v hotovosti pri dodaní tovaru.  V prípade, ak zákazník túto podmienku neakceptuje, vyhradzuje si spoločnosť Systemax právo dodať mu  objednaný tovar až po vyrovnaní všetkých záväzkov.
  5. Dodanie tovaru a dodacie podmienky 
  6. Dodanie tovaru na jedno miesto dodania je pre zákazníka, ktorého suma za tovar u jednej  objednávky presiahla 75,– Eur s DPH, je bezplatné. V prípade, ak suma za tovar nepresiahne 75,– Eur s DPH bude spoločnosť Systemaxr účtovať dopravné : 
  7. a) Kuriérska služba DPD 5 € s DPH – dodanie v nasledujúci pracovný deň od expedície  zásielky 
  8. b) Packeta „Doručenie na adresu“ – 6 € s DPH – dodanie do 2 pracovných dní od  expedície 
  9. c) Packeta „Doručenie na výdajne miesto/Balíkobox“ – 4 € s DPH – dodanie do 3 pracovných  dní od expedície 
  10. V prípade že predajca nevie zabezpečiť expedíciu balíka cez vybraného prepravcu kvôli rozmerov  alebo hmotnosti zásielky, bude informovať zákazníka o možnostiach prepravy. 
  11. Spoločnosť Systemax expeduje objednaný tovar, ktorý je skladom v požadovanom množstve najneskôr  do 48 hodín (okrem sviatkov a dní pracovného pokoja) od prijatia objednávky v prípade, že  objednávka bude predávajúcemu doručená v pracovné dni do 12:00 hodiny. V prípade doručenia  objednávky po 12:00 hodine bude tovar dodaný do 72 hodín (okrem sviatkov a dní pracovného  pokoja) od počiatku pracovnej doby pracovného dňa nasledujúceho po prijatí objednávky. Pri dodaní  tovaru, ktorý nie je skladom v dostatočnom množstve bude zákazník informovaný tak ako to  je uvedené v odseku III. Objednanie tovaru. 
  12. Zákazník je povinný spoločnosť Systemax neodkladne písomne informovať o akejkoľvek zmene miesta  dodania tovaru alebo osoby oprávnenej k prevzatiu tovaru. Spoločnosť Systemax nezodpovedá za škodu  spôsobenú nesprávnym alebo oneskoreným dodaním tovaru, ak bola spôsobená porušením povinností zákazníka podľa tohto článku. Zodpovednosť za dodávaný tovar prechádza na kupujúceho  momentom jeho prevzatia. 
  13. Predávajúci vystaví zákazníkovi daňový doklad - faktúru, ktorú zákazníkovi odovzdá pri predávaní  tovaru. V prípade, ak faktúra obsahuje nesprávne alebo neúplné údaje, je zákazník oprávnený do  dátumu splatnosti faktúru vrátiť – preukázateľným spôsobom doručiť spoločnosti Systemax. V prípade  rozdielu v cene zákazníkovi vzniká povinnosť splatnosti podľa novo vystavenej faktúry. 
  14. Vlastnícke právo prechádza z predávajúceho na kupujúceho až momentom vyplatenia plnej ceny  za predmet kúpnej zmluvy. Tovar alebo služby, na ktoré sa vzťahuje ešte vlastnícke právo  predávajúceho, si predávajúci vyhradzuje právo v prípade uplatnenia reklamácie kupujúcim, vybaviť  až v momente úplného zaplatenia predmetu kúpnej zmluvy.
  15. Reklamácie a záručná doba, storno 
  16. Pri preberaní tovaru je zákazník povinný skontrolovať balenie zásielky a v prípade poškodenia  nemusí prebrať zásielku. Po prevzatí zásielky od prepravnej spoločnosti je kupujúci povinný  skontrolovať objednané množstvo a kvalitu dodávaného tovaru. Nesprávne množstvo a zjavné chyby  tovaru pri dodávke je zákazník povinný reklamovať písomne ihneď, najneskôr však do 24 hodín od  prebratia tovaru a nahlásiť emailom alebo telefonicky. 
  17. Reklamovať je možné len tovar, ktorý bol zakúpený len o predávajúceho a ktorý je vlastníctvom  kupujúceho. V prípade ak vlastnícke právo ešte neprešlo k predávajúceho na kupujúceho, kupujúci si  v zmysle platnej legislatívy reklamáciu vybaviť až po úplnej úhrade v zmysle § 151a a nasl.  Občianskeho zákonníka. V reklamácií je zákazník povinný chyby popísať, poprípade uviesť, ako sa  prejavujú. Reklamácie je možné nahlásiť prostredníctvom webového formuláru alebo písomne  emailom na info@systemax.sk
  18. Ak kupujúci je spotrebiteľ na všetok ponúkaný tovar sa poskytuje záruka v trvaní 24 mesiacov, ak  nie je pri tovare uvedené inak a postupuje sa v zmysle Zákona o ochrane spotrebiteľa a Občianskeho  zákonníka. Ak kupujúcim nie je spotrebiteľom, postupuje sa v zmysle ustanovení Obchodného  zákonníka a záručná doba je 1 rok. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru od prepravnej  spoločnosti alebo priamo od predávajúceho ak si tovar preberá kupujúci osobne v deň jeho prevzatia. 
  19. Zodpovednosť za vady sa nevťahuje na vady spôsobené nasledovným užívaním: 
  20. a) k vade došlo mechanickým poškodením výrobku spôsobeným kupujúcim, nesprávnym  zaobchádzaním s výrobkom, spôsobom iným ako bol uvedený v návode na používanie, používaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a  mechanickými vplyvmi prirodzeného prostrediu tovaru, zanedbaním starostlivosti a údržby  o tovar, poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním. 
  21. b) používaním tovaru v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými  zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením  záručných podmienok. 
  22. c) vady spôsobené pri preprave zásielky. 
  23. Reklamovaný tovar je potrebné zaslať na našu adresu uvedenú nižšie avšak nie na dobierku alebo  osobne doniesť na kontaktnú adresu. Tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy nedošlo  k ďalšiemu poškodeniu tovaru a odporúčame tovar zaslať doporučene, prípadne ako poistenú  zásielku. K tovaru je potrebné pripojiť kópiu dokladu o kúpe (faktúru) a odporúčame priložiť vyplnený  reklamačný formulár. Tovar posielajte späť na adresu: Systemax s.r.o., Malacká 724/39A, Rohožník .
  24. Predávajúci potvrdí prijatie reklamácie a vydá kupujúcemu potvrdenie o uplatnení reklamácie tovaru  vo vhodnej forme. Predávajúci je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých  prípadoch do 3 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje  zložité technické zhodnotenie tovaru najneskôr do 30 dni odo dňa uplatnenia reklamácie. 
  25. Reklamácia sa považuje za vybavenú, ak sa skončí reklamačné konanie odovzdaním  reklamovaného tovaru, jeho výmenou alebo vrátením kúpnej ceny tovaru, písomnou výzvou na  prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie. 
  26. Spotrebiteľ má na základe zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo  poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo  prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len ako  „Zákon“) podľa ustanovení § 7 a nasledujúcich právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych  dni odo dňa prevzatia tovaru. Ak predmetom kúpnej zmluvy je dodanie tovaru, spotrebiteľ má právo  odstúpiť od zmluvy aj pred dodaním tovaru. Právo vrátiť tovar musí zákazník uplatniť písomne  najneskôr posledný deň stanovenej lehoty. Na odstúpenie od zmluvy môžete využiť nasledovný  formulár: Odstúpenia od kúpnej zmluvy. Právo na odstúpenie od zmluvy sa neuplatňuje pre tovary a  služby, ktoré sú vymedzené v §7 ods. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014. Z.z. Tovar neposielajte na  dobierku inak nebude tovar prevzatý. Náklady na vrátenie tovaru znáša spotrebiteľ.  
  27. Prevádzkovateľ e-shopu vráti zaplatené plnenie za tovar / službu vrátane nákladov na dopravu v  zmysle ust. §9 ods. 3) zákona č. 102/2014 Z.z. ako i nákladov preukázateľne vynaložených na  objednanie tovaru do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od zmluvy, avšak nemusí vrátiť peniaze  skôr ako je mu doručený tovar alebo spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru.  
  28. Stornovať objednaný tovar alebo službu má kupujúci právo do 24 hodín od vzniku kúpnej zmluvy  bez storno poplatku. 
  29. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so  spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil  jeho práva. 
  30. Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „návrh“)  subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť podľa odseku 1 odpovedal  zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania. 
  31. Návrh môže kupujúci podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z v listinnej  podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice. Adresa na podávanie podaní v elektronickej  podobe na Slovenskú obchodnú inšpekciu je ars@soi.sk. 
  32. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže návrh spotrebiteľa odmietnuť, napr.: ak vyčísliteľná  hodnota sporu nepresahuje sumu 20 €, ak je vzhľadom na všetky okolnosti zrejmé, že alternatívne  riešenie sporu by bolo možné viesť len s vyvinutím neprimeraného úsilia, a podobne. Spotrebiteľ má  právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd. Platforma je  dostupná na internetových stránkach: 

https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SK

VII. Spracovanie osobných údajov 

  1. Ochrana osobných údajov kupujúceho je poskytovaná zákonom č. 122/2013 Z. z., O ochrane  osobných údajov, v znení neskorších predpisov. Zákazník udeľuje predávajúcemu súhlas so 

spracovávaním jeho osobných údajov (meno, priezvisko, obchodná firma, bydlisko, adresa prevádzky,  IČO, DIČ, číslo bankového účtu a pod.) za účelom spracovania faktúry a ostatných obchodných  dokladov (príjemka, výdajka, dodací list a pod.) v súlade s platnou legislatívou Slovenskej republiky a  pri plnom rešpektovaní práva zákazníka. 

  1. Osobné údaje, ktoré nám zákazník poskytuje pri odoslaní objednávky sú nevyhnutné na jej  korektné spracovanie. Prevádzkovateľ e-shopu neposkytuje osobné údaje kupujúceho tretej osobe,  okrem prepravnej spoločnosti pre doručenie tovaru alebo služieb, alebo štátnym orgánom v prípade  kontroly. 
  2. Ak kupujúci súhlasil so spracúvaním osobných údajov pri registrácii v e-shope na marketingové  účely súhlasil so zasielaním predovšetkým e-mailových správ na kontaktnú e-mailovú adresu. Svoj  súhlas môže kupujúci kedykoľvek odvolať a to odhlásením sa z odberu noviniek. Od toho momentu  Vami poskytnuté osobné údaje už nebudeme používať na marketingové účely.

Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom 1.1.2024.